T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / YILDIRIM - MALTEPE ANAOKULU

Haberler

Nis

Little Astronauts Are Coding projemiz kapsamında Ay Sabah Sınıfı olatak velilerimizin de katılımıyla farklı artık materyallerden astronot kostümü tasarladık.Tasarladığımız  astronot kıyafetlerimi giyerek sınıfımızda verilen kodlara uygun olarak oyun oynadık istenen hedefe ulaştık.Yaparak yaşayarak kalıcı öğrenmeler elde ettik.(Ay Sabah Sınıfı öğretmeni Mehtap MUTLU ÇATAL)

Nis

Little astronauts are coding projemiz kapsamında Ay Sabah sınıfı farklı web 2 araçlarını aktif bir şekilde kullanarak online matematik çalışmaları bilmece çalışmalarıve oyun etkinlikleri yaptılar.Hem eğlendiler hem öğrendiler.(Ay Sabah Sınıfı öğretmeni Mehtap MUTLU ÇATAL)

Tem

Dünya Öğle Sınıfı Polonya, Litvanya, Romanya, Yunanistan, Bulgaristan, Sırbistan, Portekiz, Hırvatistan olmak üzere toplam 9 ülke olarak faaliyetlerimizi yürüteceğimiz,okul öncesinde matematik sevgisi ve matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmeyi amaçlayan e-Twinning projemiz faaliyetlerine başladı.

Tem

2022-23 Eğitim-Öğretim yılında, Dünya Öğle sınıfı, "Future Children with STEM" başlıklı Avrupa e-Twinning projesine katılıyor. Öğrenciler bilim, teknoloji, mühendislik ve matematiğin yanı sıra sosyal-duygusal becerilerini kullanarak işbirlikçi projeler üretmeye devam ediyor. Programa Yunanistan, Türkiye, Romanya ve Litvanya'dan okullar katılıyor. Programın kurucuları 4. Anaokulu Özel Eğitim ve Eğitim öğretmeni Evosmos Aggelidou Athina ve Maltepe Anaokulu Anaokulu öğretmeni Nesrin Çelik Cesur'dur.

Projemiz Bursa e-Twinning haziran e-dergisinde yer almıştır.

Haz

Haz

Haz

Maltepe Anaokulu Gökkuşağı (öğle) sınıfı olarak çocuklarla beraber "Su Tasarrufu" nedir? konusunda bütünleştirilmiş etkinlikler yapılmıştır. çocuklar ile beraber yapılan sanat çalışması grup etkinliğine dönüştürülerek panoda sergilenmiştir. konu hakkında gerekli bilgilendirmeler belirli bir süre sınıf panosunda paylaşılarak velilere "Su Tasarrufu" ve "Teneke Atıklar" ile ilgili bilgilendirme yazısı iletilmiştir. Kısaca araştırma ve yayınlanan makalelerden kısa bir alıntı olarak okullarda uygulanabilecek tedbirler aşağıda belirtilmiştir.

"1.3. Okullarda Yapılması Gerekenler

Okullarda, resmi kurumlarda ve ibadethanelerde su kayıplarının ve

kullanımının minimize edilmesi için çalışmalar yapılmalıdır. Su sızıntıları

izlenmeli ve gerekli önlemler alınmalıdır. Boşa su akıtılmamalıdır. Klasik

musluklar, sensörlü, havalandırıcılı, düşük akımlı az su tüketen

musluklarla değiştirilmelidir. Okullarda öğrencilerin az su tüketimi ile ilgili

eğitimler verilmelidir. Su sızıntılarının okul idaresine bildirilmesi

istenmelidir. Bu konuyla ilgili ayrı bir çalışma yapılmalıdır." (Prof. Dr. Mustafa ÖZTÜRK - Çevre ve Şehircilik Bakanlığı)

Maltepe Anaokulu Gökkuşağı Öğle Sınıfı Öğretmeni- ERSİN METİN

 

 

Haz

STEM projemizde çocuklarla birlikte bilim-deney, mühendislik, teknoloji ve matematik uygulamalarda ağırlıklı olarak ilerlediğimiz projemizde okulumuz Okul Öncesi öğretmeni Duygu SEZER Gökkuşağı sınıfı öğrencileri ile "Future Children With STEM" projesini yürütmektedir. 

Proje eTwinning üzerinden Avrupa okullarından Litvanya, Romanya, Yunanistan vb Avrupa ülkeleriyle ortak kurulmuştur. 

Proje ile Erken Çocuklukta bilim-deney, mühendislik, teknoloji ve matematik gibi becerilerinin geliştirilmesi önemi üzerinde durulmaktadır. Dünyamız, kıtalar, kutuplar, su döngüsü, robotik kodlama, fen-deney etkinlikleri, mühendislik gibi konuların yer aldığı etkinlikler planlanıp uygulanmaktadır. Okul öncesi eğitim programındaki gelişim özelliklerinden bilişsel gelişim, dil gelişimi ve motor beceleriler ile matematik kazanımlarının öğrenilmesi temel alınmakta, Web2 çalışmaları ile etkinlikler desteklenmektedir.

May

May

May

Çocukların okul öncesi dönemden itibaren müzik ve ritim ile tanışmaları; duygularını ifade edebilme, karşı tarafı anlayabilme, iletişim kurabilme, aldığı rolü üstlenebilme, müzik estetik kazanımı açısından önemli rol oynar. Müzik ve ritim aynı zamanda çocuğun kendine güvenmesini sağlayarak özgüven duygusunun gelişmesine yardımcı olur. İşte tüm bu faydaları gözönünde bulundurarak toplam 2 ay dört farklı tema ile erken çocukluk döneminde çocuklarla ritim çalışmaları yaparak gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlamakta olan projemiz okulumuz Yıldız Öğlen Sınıfı ıle projenin kurucu oratğı olan öğretmenimiz Merve Bengü erdoğan rehberliğinde uygulanmıştır..

May

Okulumuz Yıldız Ğğlen Sınıfı öğrencileri, kuruculuğunu öğretmenleri Merve Bengü Erdoğan'ın yaptığı Duyusal atölyelerim/ My Sensory Workshops e-Twinning projesini başarıyla tamamladılar. Romanya,Polonya ve Tunus'tan yabancı öğretmen ve öğrencilerin de katıldığı projede öğrenciler duyulara hitap eden etkinliklerle fen matematik okuma yazmaya hazırlık sanat müzik etkinlikleri yaparak kalıcı öğrenme yaşantıları kazandılar.

Ock

E Güvenlik kapsamında Sağlıklı Teknoloji Kullanımı semineri velilerimize, okul personelimize ve öğrencilerimize verildi. Velilerimize ve öğrencilerimize e Güvenlk ile ilgili bilgilendirmeler ve broşürler ulaştırıldı. Öğrencilere verilen seminerin ardından öğrencilerin teknoloji kullanımı seviyelerini belirlemek adına anketler gönderilerek değerlendirmeler yapıldı.

Ock

Okulumuz Dünya Sabah Sınıfı öğrencileri öğretmenleri Merve Bengü Erdoğan rehberliğinde güvenli internet bilinci kazanma adına 1 Tema 1 Aktivite E Twinning Projesi kapsamında etkinlikler yaparak pano oluşturdular.

Ara

e-TWİNNİNG PROJESİ KAPSAMINDA YAPMIŞ OLDUĞU BAŞARILI ÇALIŞMALAR SONUCUNDA ÜÇ ADET KALİTE ETİKETİ ALAN ÖĞRETMENİMİZ NESRİN ÇELİK CESUR'U TEBRİK EDİYORUZ